Enkele dagen platteland Isan

17 december 2008 - Pattaya, Thailand

Hey thuisfront,

Eindelijk gelegenheid en mogelijkheid tot mailen. Dag na aankomst Patt. onmiddellijk met ingehuurde minivan samen met Roger, Choi en Patricia voor 4 dagen naar binnenland, in de buurt van Korat familie Choi bezocht en daar gn mglkhd tot internet (vandaar late mail). Lange rit, 6 u enkel, onderweg niet veel te zien... dorre, armoedige streek, miniscule dorpjes tss de vele rijstvelden. Daar bij ouders Choi, heel herkenbare dingen meegemaakt of beter gezegd mr ondergaan, zoals ; s morgens als ontbijt al rijst gegeten in kleermakerszit op grond, omringd met vele kommetjes lokale specialiteiten, zoals Moessaab (gehakt varkensvlees met chili-pepers), vissoepen Tom Yam Khung (garnalen en takraay = citroengras) en Tom Ka Kaai (kippesoep mt kokosnoot). Ook eens nr Roger z n lap grond (t is te zeggen Choi haar lap grond, want een fallang kan hier gn grond op zijn naam kopen), annex vijver gaan kijken. Een dag naar de look-alike Khmer tempels van Phanom Rung (hoog op heuvel gelegen) en Muang Tam, omringd door prachtige vijvers vol lotusbloemen, geweest. De volgende dag uitstap nr Phimai gedaan ; ook bekend owv vrij grote en uitstekend gerestaureerde Khmer tempelcomplex. Deze Khmer tmpels liggen eigenlijk allemaal in de aanvoerroute nr Angkor What. Ook nog een plaatselijk bedevaartsoord gepasseerd, gelegen aan, nr men zegt de grootste vijgenboom ter wereld, wiens soort mangrove-vertakkingen een oppervlakte van om en bij de 200 vierkante meter bestrijken. Gisteren terug in badstad Pattaya gearriveerd ; logeren in klein hotelletje. Sawasdee Place te Naklua mt klein zwembad, proper, sober... mr goedkoop (620 bath de nacht), wel ver v t centrum. Over t gekende Pattaya, het Sodom en Gomera v Zuid-Oost Azie valt eigenlijk nt veel te zeggen ; n stad gelegen aan de golf v Thail., met een aaneenschakeling v beer bars, massagesalons, strip-bars.. vol hoogbouw, neon-reclames, lawaai en strandvertier. Een paar dagen en ge hebt het hier wel bekeken ; ik begrijp niet goed dat Roger hier bijna 3 maanden kan blijven rondhangen (en die heeft dan nog niks bij voor te lezen, ontvangen wel de belgisch nederl buitenl bvn zender op tv). Dus ben ik dan ook van plan voor t week-end door te reizen nr Phnom Pen in Cambodja. Heb hier een plaatelijk agentschap gecontacteerd dat vervoer per bus + 1 nacht verblijf in Koh Khong (Hat Lek), stadje aan de grensovergang organiseert. k Ga daar waarschijnlijk bij mee.

Dus eigenlijk tot nu toe nog niet veel gezien en dus ook weinig nieuws... het gezelschap Roger en Company is ook niet echt mijne stijl.. en dat maakt het natuurlijk des te gemakkelijker alleen door te reizen.

Thuis, ook alles goed ? Heb tot nu toe nogal veel berichten gekregen, moet ik zeggen, fijn.. bedankt. KRC Genk vlgns sms pa tegen Charleroi nog eens gewonnen. En t kerstgebeuren in aantocht . Hier totaal geen kerstsfeer... wat wil je... met 28 gr. en constant zonneschijn, en dat in putteke winter. Het water in zee hier is wel niet v t warmste..mr ja, t is hier immers ook winterseizoen.

Groetjes en tot mails,

Peter

 

3 Reacties

  1. Jos:
    18 december 2008
    Hoi Peter. Ge zit dus terug volop in de aziatische sfeer, en ik merk dat u dat bevalt. Het lijkt wel uw natuurlijke biotoop! Een beetje begrijp ik dat wel. Bij ons zijn immers in geen mijlen ver lotusbloemen te bespeuren, en tempels, klein of groot, evenmin. Maar ... wij hebben aan moskeeën geen gebrek :-)

    Philippe is ondertussen veilig aangekomen in Nicaragua. Morgen
    vetrekken Do. en Ph. naar Costa Rica : programma = koraal duiken, salamanders zoeken, en nog iets .. ik weet niet meer wat.

    Ondertussen staat hier het land weer op z'n kop ... Leterme zijne kop gaat blijkbaar dan toch rollen : hij (of "de zijnen") hebben gepoogd een rechter van het Hof van Cassatie te beïnvloeden inzake het arrest over FORTIS .... stom natuurlijk, want zoiets komt altijd uit (de kraaien, weet ge wel).
    Ik hou u hierover wel o/d hoogte.

    Morgen ... laatste dag werken en dan KERSTVAKANTIE ... Joepie.
    En hoe kan ik die beter inzetten dan met een overwinning tegen Anderlecht. Dus ... duimen maar, en warm of niet, uw blauw-witte sjaal dragen.
  2. Charlotte:
    18 december 2008
    dag peter. Hier een bericht van uw schoonzus. Fijn om te horen dat je daar toch weer veel impressies beleeft.
    geniet maar met volle teugen, want hier is het niet veel soeps.
    Kerstmis zal anders zijn zonder jou er bij. We zullen goed op Taro passen. groetjes Carine
  3. Bollen Thieu:
    20 december 2008
    Dag Peter,
    Hopelijk ben je goed gearriveerd in Cambodja.We zijn benieuwd voor wat nieuws van daar uit.
    Hier een turbulente politieke week achter de rug.Leterme en Jo worden verweten bij het gerecht demarges te hebben gedaan ivm het Fortisdossier.Gevolg: Jo neemt zelf ontslag en dan heel de regering.Koning beraad zich over "hoe het nu verder moet".Voor CDen V en Genk een zwarte dag. Daarbij gheeft Krc gisterenavond nog verloren (2-0) bij Anderlecht.Na een dal volgt een helling en weer naar boven klauteren is de opdracht.
    Thuis alles OK,Lieze,Jonas en Simon deden het zeer goed in school.Zullen je wel zelf meer info sturen.Lieve aan de beterhand. Vandaag komt Bart met zijn gezin. Ma treft de nodige voorbereidingen, ook voor het kerstgebeuren en gaat ook nog iedere dag met Taro haar ronde doen. Het weer is terug zacht en er komt een groene kerst. We hopen dat je geniet van je grote vrijheid en van al het mooi's dat je er ontmoet.
    PS: denk dat de batterij van je wagen versleten is, nieuwe kost 65 €.
    Kus van ma en pa